30.05.2014


Satt på en bänk i solen på det här lilla torget igår efter jobbet, brukar ofta sätta mig i solen på nån bänk o filosofera. 
 
Nu är ytterligare en vecka med nya jobbet avklarad, känner att jag måste skriva "nya" så det inte blir missförstånd, jobbar kvar på gamla jobbet, men allt är ju nytt. Har haft utbildning hela veckan med den nya tjejen på jobbet, ska hålla utbildning för två nya som börjar nu på måndag, men det måste vara på engelska eftersom en av dom är finsk. Känns alltid lite småläskigt att snacka engelska på beställning.

Har också börjat ha helgerna lediga så har väl lite planer, ikväll verkar som att det blir utgång med folk från jobbet. Imorgon hoppas jag på bra väder så jag kan få ligga och stekas i solen och sen på söndag blir det storstädning av lägenheten. Lever i konstant kaos, inte lätt att hålla lägenheten ren när man bor 5 pers och ingen tycker det är speciellt kul att städa. Men nu behövs det, eftersom Pau kommer på besök nu på tisdag (!!!) Men funderar på att hyra en städerska, vore värt det. 
 
Igår kom även vår käre italienare hem från Italy, han va hemma på besök, och det märks tydligt att han är tillbaks. När jag öppnade kylskåpet så är den fylld med pasta, ost, parma skinka och en stor dunk med olivolja. Sen att jag idag kom hem till lägenheten och hittade alla 5 killar med mustache, känns som att gänget är komlett, tydligen är det mustache weekend enligt dom så alla glider till jobbet med mustache idag, synd att jag inte sparat ut min musche dagen till ära.
 
Nu ska jag springa iväg och köpa glass,
 
Hoj så länge! /Issakissa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0