29.08.2013

 

Önskar att bilden ovan var från min terass, men icke. Det är från våran nyfunna svennekompisars terass. Vi träffade på en Marcus en sen halvluddig kväll då vi var på väg hem från bargatan. Där på vägen hem satt en pratglad skåning som även betalade cykeltaxin hem, så snäll är han också. Marcus och hans kompisar har nu även blivit våra kompisar nu. Efter första mötet har det blivit en utgång med svenskar där vi även hittade en härlig prick vid namnet Frida och ett gäng andra svenskar. Så nu i tisdags vart det även att hälsa på Marcus och Tobbes nya lya i ett penthouse som det så fint kallas. Och de är därifrån den otroliga utsickten över Valletta och Sliema kan skådas. Så vi har inte bara hittat ett par trevliga människor att hänga med utan även också vårat framtida hängställe, askalas! Jag är inte alls avundsjuk på killarna... att dom varje morgon kan vakna upp till den utsikten... nejdå...

Dagens äventyr vart att svänga förbi tobbe och marcus för att hämta upp marcus longboard. Nu när jag börjar jobba på måndag så måste jag hitta ett bra och helst snabbt sätt att ta mig till jobbet, vilket i mitt fall kanske kommer bli en longboard. Buss kostar alldeles för mycket i längden och att gå tar för lång tid. Så snäll som Marcus är så fick jag låna hans för att provåka lite, och jag hoppas nu bara att jag överlever detta!

Ikväll ska jag och karro ut och fika med milo och hans vän som är här på besök, ska bli trevligt!


Väder rapport:
Lökigt som fan men lite mulet.


/issakissa



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0