08.12.2013

 
Hej från en solmedelhavs ö! Bilden är tagen från idag, och som ni ser så bjuder Malta på sol och cirkus 14 grader idag, vi har faktiskt haft tur med vädret hela veckan. Satt och käkade frukost med Milo på Café Olé idag och det kändes som en svensk solig vårdag så måste liksom hela tiden påminna mig om att det snart är mitten av December, alltså inte vår utan snart jul! 
 
Och den här morgonen händer något som länge gått och väntat på, det hände sjuka grejer! Jag och Milo gled ner till Olé, solen sken och livet kändes fint, vi kom fram till Olé och jag beställde min macka som jag beställt nu dom senaste gångern vi har varit där. Det är en vanlig ost och skink macka med sallad, den macka känns så himla Svergie, och antar att jag hela tiden beställer den eftersom jag nu insett att nånting jag faktiskt saknar med Sverige är maten. Men iaf, nu till det stora. Har ju tidigare skrivit om att jag hela tiden beställer en cappuccino take away. Och idag behövde jag fan inte göra det (!!!) Och då menar jag inte att Millepille gjorde det åt mig, utan att tjejen som alltid jobbar där kom fram och frågade om jag skulle ha en cappuccino take away!! Jag har nu lyckat med mitt mål för denna vistelse på denna ö. Jag har gjort mitt och kan nu packa ihop mitt och dra vidare!
 
Har för övrigt ingen julkänsla alls, beror väl mest på att tanken på snö inte ens existerar på den här ön och att kunna glida runt i solbrillor och tunnjacka 16 dagar innan julafton. Men jag har iaf ätit min första lussebulle som jag fick av min snälla rumskompis. Har planerat på att baka lussebullar nån dag snart, men det tar ju sån jävla tid! Får se om det blir av eller ifall min lathet tar över och jag istället glider ner till Swedish delight och köper lussebullar där. 
 
Idag är det söndag och imorgon är jag ledig. Jag och millepille har planerat på att gå till gymmet och sen chillaxa på spa avdelningen. Efter det får jag se vad som händer, försöker alltid planera så lite som möjligt! 
 
Hoj så länge! /Issakissa
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0