18.12.2013

 
Idag var min andra lediga dag i veckan och det slutade med att bli en rätt så bra dag faktiskt! Vaknade upp runt 10 tiden, vilket jag själv är rätt stolt över! Men har ju märkt att enda chansen för mig att lyckas vakna vid den tiden är ifall jag har min mänskliga väckarklocka, som tur nog är duktig nog att vakna oavsett hur jävla trött han är och dessutom har tålamodet till att tjata på mig tills jag går upp ur sängen. Efter vi vaknat blev det frukost på Olé, känns fortfarande lika lyxigt varje gång att gå ut och käka gofrukost! Efter vi var klara med dagens frukost så kom frågan, vad ska jag göra idag? Och som oftast när jag inte har något planerat så bestämmer jag mig för att gå i affärer, och det vart inget undantag den här gången heller. Innan jag gled in mot affärerna så mötta jag upp Karro ett tag som hade lunchrast på nya jobbet, så himla skönt att hon jobbar 5 min från vart jag bor. Så jag sprang dit och vi satt och pratade i solen ett tag. Var så sjukt härligt väder idag, som en härlig solig vårdag! Efter det träffade jag även Frida en snabbis som bor 5 min från mig, så vart två flugor i en smäll. Tillsluta kom jag till shoppinggatan, och då fick jag äntligen lite julkänsla! Malteserna är ju inte dåliga på att julpynta, men jag gillar't! Hade tur och hittade lite fina grejer i affärerna som jag fick med mig hem. Köpte en tjockmyströja, en hårfön, en mascara och en foundation. Allt var faktistk nödvändiga saker! Allt förutom tröjan kanske.. men den va fin! Man får!
 
Fick iofs höra från min roomie när jag kom hem idag efter att ha varit och handlat:
 
Jag - Jag har varit och shopppat!!
Krille - Inte smink va?
Jag - ...
 
Efter att bott med mig i tre veckor har han förstått att mitt inköpt av smink varit mer än nödvändig den senaste månaden.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0