29.12.2013

 
Helt sjuk hur mycket det regnade här om dagen. Eller egentligen så regnade det väl inte mer än vad det vanligtvis kan göra i Sverige. Men någonting är det med den här ön för varje gång det regnar så blir det som översvämmat på gatorna. Och det kommer väl förmodligen vara så mesta dels nu under Januari och Februari, eftersom det inte snöar här så regnar det massor istället under vintermånaderna, som tur nog bara är två månader på hela året! Än så länge är det iaf soligt och regnar bara någon dag då och då. Ser iaf inte fram emot det...
 
Känns kontigt när jag tänker att julafton bara va för några dagar sen. Det är alltid så sjukt mycket hype och stress runt jul och sen kommer julafton och tar slut sen lika snabbt. Sen jul har jag mest tagit det lugnt, tränat och gick även här om dagen och shoppade lite för julklappspengarna jag fick av familjen. Förväntade mig att det skulle vara mellandagsrea överallt men tydligen är det något Malteserna inte greppat att man har det i affärerna dagarna efter julafton. Några få butiker hade rea och det mesta jag fick med mig hem var faktiskt från rean. Köpte bland annat två par kjolar, kändes inte helt rätt att köpa kjolar i slutet av December så va tvungen att påminna mig om att om tre månader kommer jag förmodligen kunna använda kjolarna! Har märkt att jag hela tiden chockas av hur annorlunda klimatet är här än ifrån Sverige, min hjärna är liksom fortfarande kvar i att det ska vara snö och kallt den här tiden på året.
 
Idag är det även sista dagen som jag jobbar kvällspass, ska bli så jäävla skönt!! Dom har gjort ändring i schemat nu som jag tror kommer bli jättebra och framöver kommer jag till och med ibland att ha helg lördag, söndag som vanliga människor, vilket jag ser fram emot! Sen nästa vecka börjar även en till kille att jobba i supporten, det enda jag vet är att han heter Jonathan, och hoppas verkligen på att det inte är den där 45+'arn som var på arbetsintervju för några veckor sen! Återstår att se!
 
Hoj så länge!/ Issakissa
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0