14.11.2013



Dom här ställerna på bilderna ovanför går jag förbi fem dagar i veckan, alltså på väg till jobbet. Och det är ställen som faktiskt gör att jag alltid har koll på tiden, har liksom lärt mig så behöver ingen klocka längre. Eller som är dom bra för ifall jag är på ett ställe och klockan är mer än vad den borde vara så vet jag att jag är körd.

första bilden: Då är klockan runt tjugofem i. Där brukar de för övrigt sitta fullt med skolbarn i skoluniformer när jag jobbar morgonpass och går där kl: 07.35. Sen är det också där jag alltid stöter på en jättesöt gubbe som är typ 100 år och alltid sitter på nån av alla caféen längst vägen.

andra bilden: Där är klockan runt kvart i. Man kan inte se det på bilden men där är också den jobbigaste gatan någonsin, precis brevid en rondell som gör att det är tre filer man måste passera, och det enda sättet att ta sig över är att bara gå och låta bilarna (förhoppningsvis) stanna. Går inte att vara mesig på den här ön. Sen den där jävla metallställningen är ny, dom håller på att bygga något. Den är förövrigt för låg för att jag ska kunna gå där, får tydligen inte vara längre än 1.78 här på ön. Bevis på att malteser är korta och alldeles bekväma för att göra den så hög så att alla kan passera.

tredje bilden: Här är klockan tio i. Det är nu man går på bakgatorna i maltas ghetto. Folk går runt med stumpor i flipflopsen, husen och butikerna står öde och sen så den där mannen på bilden som alltid sitter och skådar ut över lillvägen. Står också alltid massa folk där och ringer, alla står och pratar i telefon precis där i närheten. Alltid undrat om det är gratis att ringa just från det där stället, or what?!

fjärde bilden: Då är klockan fem i och för att jag inte ska komma precis när klockan slår hel så behöver klockan vara tio i när jag är vid fjärde bilden, men såklart händer det nästan aldrig. Där står iaf alltid en av alla 100 frukbilar och säljer frukt, precis framför stora kyrkan som alltid står upplyst. Tycker det är lite fint där faktiskt. Har köpt frukt från frukgubben två gånger, måste se till att det blir rutin. Och sen att vi också införskaffar fruktgubbar lite här och var i Sverige. Sverige skulle behöva lite fruktgubbar, landet blir så mycket charmigare med lite fruktgubbar utplaserade i varje hörn. fint.
 
Sen vid klockan hel står jag alltid trött och anfådd på kontoret och säger åt mig själv att imorgon ska jag gå 10 min tidigare, händer det? aldrig.
 
Fick för övrigt veta igår att jag jobbar kvällspass två veckor i rad, känns väl lagom kul, men belönas med två veckor med morgonpass efter det. Och sen har vi också fått se hur schemat möjligtvis kommer ändras framöver. Återstår och se!

Hoj så länge! /Issakissa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0