17.10.2013

Hej readerz!
 
Nu är helgen över och en ny jobbvecka har börjat. Den började väl sådär, kom till jobbet igår som vanligt, var rätt lugnt så det va skönt. Men sen när jag gick på middagsrast så försvann vårt internet på kontoret, och det kom inte tillbaks på hela kvällen... Min chef sa åt mig att sitta där tills det kom tillbaka... det kom aldrig tillbaka.. Han sa åt mig att översätta texterna jag hade, gick inte utan internet vilket jag kom på efter att jag lagt på luren... 

Så satt på jobbet dom fyra sista timmarna igår och lyssnade på musik, sjöng högt, gjorde allt man kunde göra på mobilen utan internet (alltså inte mycket) och gav mig själv en halv sleeve på underarmen.
 
I helgen var jag på äventyr. Jag och milo bestämde oss för att åka på äventyr till Maltas andra ö Gozo. Vi vaknade redan vid åtta och tog oss iväg till båten. Man tog en färga över på bara 15 min och sen väl på Gozo så hoppade vi på en Hop on Hop off buss. Först åkte vi till The Azure window, det är ett stort "stenfönster" som många kommer och tänka på när man pratar om Gozo, en turist grej man bör ha sett. Det va rätt så mäktigt, stora bergblock och bara massa hav. Jag och milo vill klättra oss upp på den Azure window men dom hade gjort stora varningsskyltar och satt upp ett litet rep (som vilket idiot som helst skulle kunna gå över). Efter hundratals bilder så var vi klara där och åkte därefter till Victoria som är Gozo's huvudstad. Det är en liten mysig stad men några små marknader och affärer. Vi satte oss och åt lunch på torget på en jättemysig liten restaurang, vi beställde in massvis med god mat för nästan inga pengar alls. Tyckte Victoria va jättemysigt, lugnt och skönt, och det var nästan som en blandning av Malta och italien. Sista stoppet blev Ramla bay, det va en mysigt liten strand med typ guldig (?) sand. Där bada vi lite, chillade i solen och pallade granatäpplen från någon bonde. Är iofs inte ett jättestort fan av sandstränder, och den här va ju inte bättre än någon annan när det va att behålla sanden, men såklart va det mysigt. Och bara det att vi sola och bada i mitten av Oktober är helt sjukt (!!!). Vi kom inte hem förrens klockan nio den kvällen och då vart det lite mat och sen decka vi rätt så fort efter de.
 
I tisdags åkte jag, karro, fridoorr och hennes två kompisar felicia o axel till Mellieha bay. Där mötte vi och förmodligen den enda malteskompisen vi har plus hans rysskompis. Spenderade hela dagen där och sen när vi kom hem lagade jag nog en av dom godaste matarna jag har ätit här på ön, korvstroganoff. SÅ JÄVLA GOTT VART DE! Och älskar att jag ska äta det till matlåda hela veckan!

Hoj så länge! /Issakissa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0