02.10.2013








Hoj folks!
 Måste väl börja med att uttrycka mig om hur jävla sjukt det är att det redan är oktober (!!!). Det betyder ju att sommaren är över, och då kommer vi till det sjuka/bästa, för oss här på den lilla medelhavs ö så är den inte det!! Glider fortfarande runt i short och linne, och det faktum att jag även kommer kunna göra det på min födelsedag, första gången i hela mitt liv, är helt underbart! 

Det leder oss till veckans andra uppenbarelse, jag fyller år på söndag, om fyra dagar! Första gången jag inte alls nojjar över vad jag ska göra på min födelsedag, också rätt så jävla skönt. Men det är väl mest för att jag har fått veta att en annan filur redan planerat ut vad som ska hända. Karro (och kanske lite Milo, vet inte.) har planerat min födelsedag. Det enda jag fått veta är att jag måste vara freakiN hot på söndag efter jobbet, och att vara beredd på att fira mig i mer än bara en dag. Sounds good to me!

För övrigt så har jag och karro haft helg och sitter tillbaks på jobbet nu, klockan 22:36, vilket alltså betyder att det är stackars jag som jobbar kvällspass den här veckan. I måndags skulle jag och karro vara duktiga och fixa id-kort, blev det så? Svar: nej. Tredje gången för mig utan success. Blev istället att götta oss i solen på Vallettas mysigaste café med Maltas troligen köttigaste cappuccino. Resten av den dagen kollade vi runt i affärer, samlade lite vuxenpoäng och avrundade dagen med att hälsa på Milo bakom baren och även käka middag på stället där vi spenderat alldeles för många timmar av vår tid på ön, såklart pratar jag om Native.

Eftersom vi inte lyckades skaffa det där jävla id-kortet, och ja nu säger jag det där jävla id-kortet för det är ett jävla id-kort. Men vi va iaf duktiga och tog oss upp i god tid för att för fjärde gången ansöka om det. När vi väl kom dit så blev vi hänvisade till en kö. Vi ställde oss i kön, det roliga sen var bara att vi insåg att det var en kö till själva kön. Folk satt liksom och köade som en lång orm i en alldeles för trångt rum för att få hjälp av antagligen den enda maltesen på hela ön kapabel till att sköta det här jobbet, eftersom dom inte satt dit fler som skulle gjort så allt gått så mycket fortare. Ångrar idag att jag inte tog med min kamera och fota, för detta var något nytt. Kändes som vi var två flyktingar som hamnat på en flyktinganläggning, folk pratade alla möjliga språk, hade pass och pappren för att bevisa deras identitet och vi alla satt och trängdes i ett litet kalt rum med vita väggar och massvis med slitna stolar uppraded i en kringelikrok kö. Och det värsta var att folk betedde sig som djur, en kvinna och äldre man började bråka samtidigt som folk runt omkring fegt stod och tjöt i bakgrunden. Efter tre långa timmar fick vi äntligen lämna byggnade och hade då ansökt om ett maltesiskt id-kort. Och bäst för det här jävla id-kortet att det sen kommer till nytta, alla timmar av mina lediga dagar jag tagit för att få det. Fick höra av en tjej i kön att hon fått vänta på sitt id-kort i 6 månader, så vi får väl se hur det slutar. Känns som att jag kommer ha hunnit lämna ön innan jag ens blivit ens fått id-kortet. Resten av dagen spenderade vi med att göra vuxensaker, sen på kvällen tog jag en löprunda innan jag sen gick hem till Milo och kollade på "The little rascals", världens bästa film enligt mig och en rejäl dos av nostalgi.

 

Hoj så länge! /Issakissa



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0