04.10.2013


Hej readerz! Glad kanelbullens dag! Eftersom det var kanelbullens dag idag så bestämde sig jag och fridoorr oss för att baka kokosbollar. Sen att det vart två munkar extra blev nog bara för att fridoorr var en aningen bakis och tykte det lät som en bra idé. Fem kokosbollar och en halv munk senare mådde jag iaf förjävla illa, så lyckat vart det!
 
Har haft en bra dag, och kan nog faktiskt säga... en bra dag som vanligt. Först frukost på Café Olé, vart annars? Enda andledningen till att jag går dit nästan varje möjliga dag är för att mitt mål med vistelsen här på ön är att bli igenkänd som "tjejen som beställer cappuccion i take-away mugg trots att hon alltid äter frukost här". Och kaffegubben är gammal så kommer väl förmodligen ta några gånger innan det sker. Milo däremot som beställer espresso varje gång, som alla andra på stället blir minsan ihågkommen. Gubben måste vara bög. Men sen att dom har maltas godaste kaffe och mackor är bara ett plus. Efter frukosten gled jag hem till den bakfulla fridoorr och tjöta lite (skriver tjöta endast för att märka på att hon är från göteborg, har alltid velat ha en go göteborgskompis). Blev även en sväng på Peppi's, som förövrigt är ett skitställe, men ändå blir det på något sätt att jag hamnar där lite nu och då. 
 
Sitter på jobbet för tillfället och lyssnar på musik och dricker te. Känns jättekonstigt att kunna dricka te, men det funkar om man sätter på AC'n. Och på tal om kyla, det har tråkigt nog börjat bli tråkigare väder här på ön. Det är inte väder för att sola och jag kunde nästan ha på mig en långärmad tröja idag på väg till jobbet utan att svettas ihjäl. Har lite panik över det, vill inte ha kallt, jag är allergisk mot det.
 
Nu till det viktigaste i detta (detta: arbetsskada från att ha skrivit formellt alldeles för mycket.) inlägg är, att jag fyller år om nästan bara en dag (!!!!) Imorgon fyller min käre bror och även vän Ellinor år. Och sen på söndag är det min tur att bli ett år klokare. Skål på det!
 
Hoj så länge! /Issakissa
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0