28.09.2013

Gott folk. Vad händer en lördag? nej fredag? Vad är det för dag? iaf. Vad händer en dag som denna?

Jag själv har suttit på jobbet sen åtta imorse. Knappt haft några kunder, och somnade på lunchrasten. Snart är även den här arbetsdagen över och på måndag får jag och karrobuus vår första lön! Men vuxna och ansvarstagande som vi är så ska vi inte go bananas i klädaffärerna och käka ute varje dag. Vi båda kommer vara duktiga och spara nästan hälften av vår lön, om vi är duktig eller bara snåla går att diskutera. Men att ha knapra ihop sin första lön känns bra, vilket också betyder att vi jobbat här i en hel månad snart. 
 
Nu på måndag får vi äntligen helg, som efter varje vecka känns väldigt behövlig. Antingen är man trött på att vakna tidigt varje morgon, eller på att sitta ensam på ett dött kontor hela kvällen. Men bara för att det är helg så betyder det inte att vi äntligen kommer att få sova ut, på måndag morgon blir det att pallra iväg sig till huvudstaden för att för tredje jävla gången försöka få det där maltesiska id-kortet. Sen har även Sandra frågat om jag och karro vill hänga med till Comino nu på tisdag, får se om det blir av. Googla Comino era jävlar så ska ni få se vad jag pratar om, och tänk sen på att jag bara bor en timme bort från det där stället. "Dig är det inte synd om" eller nått annat fint skulle jag säkert få höra av min kära mor nu. Älskar för övrigt hur avundsjuka folk är på min vardag och tanken på att man behöver tjockjacka i Sverige medans jag bara glider runt i shorts och linne. Älskart!
 
Läste förresten i tidigare inlägg hur jag skrev att jag skulle börja springa fem kvällar i veckan. HAH. ha hHA. HA. Har jag gjort det? Svar: Nej! Har istället legat i soffan, ätit choklad i mängder och umgåtts med fina Frida. Veckan är ju iofs inte slut än, bara lördag idag, undrar om det är okej ifall jag kör alla fem springrundorna imorgon istället. Eller så skiter jag bara i att springa för det är förjävla jobbigt och tråkigt.
 
Hoj så länge! /Issakissa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0