15.09.2013




Efter jobbet igår så mötte jag upp mormor utanför hennes hotell. Efter det gick vi och satte oss på Café Cuba i Sliema a.k.a Slemmet och käkade. När vi var klara där gick vi på jakt efter ett soft hängställe som serverar den omtalade banoffee pajen. Och eftersom mitt favoritställe med godast banoffee pie har slutat servera det så blev det att vi hamnade på Peppi's efter myket traskande.

Haha, kul nog fick jag mormor att ställa upp på en klassisk "malta turistbild" på vägen dit. Vet inte hur många människor, förmodligen 97% turister, som jag sett ställa sig vid strandpromenaden och posa medans någon stackare som inte alls bryr sig blir tvingad till att ta kortet. Har även sett stackare som försökt ta sånna bilder på sig själv, men man ser hur armen liksom inte räcker till för att få med hela personen i bilden och jag vill inte tänka mig hur dom bilderna blir. Får alltid lust att springa fram till dom stackarna och fråga ifall jag ska ta kortet. Gjorde det en gång till ett par som stod och försökte ta kort på sig själva med St.Julian i bakgrunden, verkade inte så speciellt uppskattat av tjejen, fick bitchblicken av henne sen gick jag snabbt därifrån. Hur folk posar är också väldigt kul att se, tjejer kör ofta ut med rumpan, ut med tuttarna, in med magen och fram med ett snyggt "duckface'et". Killarna ser mest uttråkade ut. Jag och karro har fortfarande inte gett oss på en sån turistbild än, känner mig lite som mormor kände sig igår, 2 cool 4 turistbilder. 
 
Men tillslut fick jag och mormor vår efterlängtade banoffee pie iaf, synd bara att den smakade skit och att jag inte kunde äta den. Så jävla besviken. Idag ska vi ut och käka igen, varit värsta lyxen den här veckan att få gå ut och äta varje dag. Kommer suga sen när jag får gå tillbaks till tonfisk och pasta till middag. Sen förhoppningsvis om jag orkar så blir det även utgång ikväll, de vill säga ifall jag inte deckar i sängen innan klokan 10.

Hoj så länge! /Issakissa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0