01.04.2014

 
Först vill jag bara säga hur läskigt snabbt tiden går, att det är första April idag är sjukt. Känns inte alls som att det var länge sen det va nyårsafton. Sen att jag såg en gubbe simma i havet i söndags är också något värt att nämna. Vet inte om han består av stora mängder fett så han inte känner hur jävla kallt det är i vattnet eller om det är jag som är en mes, men för mig kommer det iaf ta ett tag till innan jag doppar min kropp i havet.
 
Det har äntligen börjat bli varmare på vår lilla ö. Och jag märker att det är lika svårt för mig att vänja mig att gå utan jacka nu som det var för mig att vänja mig att gå med jeans i början av vintern. Idag när jag skulle gå och handla mat så hade jag på mig ett par mjukisbyxor och min skinnjacka, slängde också på mig en tunnare kofta ifall det skulle vara lite blåsigt. Ångrade mig rätt fort efter att jag kommit ut, det var minst 20 grader och skinande sol, och där gick jag fullt påklädd i helsvart. Det är kul också, i början när jag kom till Malta så såg man enkelt vilka som var malteser och vilka som var turister. Malteserna gick alltid runt med ett lager tjockare kläder än turisterna. Men! efter 10 månader på ön så kan jag nu säga att jag blivit en maltes, trots att turisterna glider runt med shorts och linne så kommer det ta ett tag till innan jag dumpar mina jeans och skinnjackan.
 
Skönt iaf med värme igen, var på tiden, kanske jag kan bli på lite bättre humör och börja älska livet igen!
 
Hoj så länge! /Issakissa
 
Juste (!!!), att Millepille ska följa med till Sverige nu i April är ju lite sjukt, snackade om det en kväll och nu helt plöstligt har vi bokat biljett och snart kommer han sitter där vid mitt köksbord hemma i Sverige och äta svennefrukost. Känns typ såhär: AAMAAGAADH. SHIIIIT. WHAAAAAT. FYFANVASJUUUUKT. heh.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0