02.03.2014

Vaknade upp i nya lägenheten idag, har även lämnat nycklarna till den gamla lägenheten så nu har jag officiellt flyttat, för fjärde gången på mindre än ett år! Men jag ser faktiskt inte det som något dåligt, är rätt kul att byta lya och få lite nytt och fräsht. Men nu hoppas jag såklart på att jag trivs i nya lägenheten och med killarna så att jag slipper fly ytterligare en gång. Men det bör jag göra, lägenheten är verkligen hur fin och fräsch som helst. Det är högt i tak, ljust och lägenheten är modernt inredd "à la Malta style".
 
Efter att ha sett en hel del olika lägenheter så har jag märkt att det finns två typer av lägenheter här på Malta. Ena är den maltesiska lägenheten som är lite gammal och sunkig med klinkersgolv, värmeljus används istället för lampor och luktar nån blandning av mat o rök gör dom också. Den andra sorten är den så kallade modern à la malta style, mer moderna lägenheterna som alla vi icke-malteser bor i, klinkergolv där med, trägolv om det är riktigt lyxigt, sen vita väggar, samma "IKEA" möbler överallt och en lång tunn korridor.
 
Så nu när jag har ett nytt rum så finns det en hel del att pyssla med, måste packa upp alla mina saker, som helt klart har blivit fler sen jag kom hit för 9 månader sen. Man tänker ju inte på att man hela tiden köper på sig saker, när jag först kom hit hade jag hela mitt liv i två resväskor, idag har jag hela mitt liv i två resväskor + 8 stora papperspåsar. Sen finns det ju också mycke småsaker som vi måste köpa till rummet, så det ska jag spendera min helg med! Och äta gofrukostar på Olé såklart, inget jag missar! Tur att Malta är så litet så att vi fortfarande bara bor några minuter därifrån!
 
Ska fortsätta jobba nu så att jag får åka hem sen och krama på millepille.
 
Hoj så länge! /Issakissa
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0