05.03.2014

Nu är helgen över, lika snabbt var den över som förra veckan. Spenderade måndagen med att slöa i sängen till sent på dagen vilket följdes upp av en gofrukost på Olé. Efter det åkte jag in till Sliema och strosa runt i affärer hela dagen. Fick med mig en del roliga grejer, bland annat lite kläder, luktagottljus, nya lakan och hudvårdsprodukter. Har tidigare inte känt något sug för att köpa inredningsgrejer, men nu när rummet är så fint i nya lyan och jag hoppas på att jag blir kvar ett tag så känns det kul att köpa små tjoffs till rummet. Har också packat upp alla mina saker nu och då även insett att jag behöver köpa minst 20 galjar till, trots att jag snodde tre av Milos. Fick höra av Milo att "du behöver ju inte hänga upp ALLA dina kläder", det han inte fattar är att jag redan vikt ihop mer än hälften av mina kläder som jag använder lite mindre ofta i små högar och de kläder jag nu vill hänga upp fint är de kläder jag använder typ hela tiden, det är alltså inte ALLA kläder, viktigt att pointera!
 
Skulle även ta min första dusch i nya lyan, kul förresten hur jag nu kan börja med massa "första gången", blir lite roligare så. Jag hade iaf taggat inför den här duschen, redan planerat i mitt lilla hjärnkontor hur skönt det skulle bli att ta en varm dusch efter att Milo gått till jobbet och jag skulle mysa ensam innan läggdags. Märker då när jag väl står i duschen att varmvatten inte är någonting vi har. Står ändå i 10 min och spolar på varmaste, fortfarande inge varmvatten. Då vill jag nästan börja gråta, står alltså där med kallvatten (inte ens jummet) och måste duscha håret eftersom det var flottigare än smör. Plågar mig själv med den här iskalla duschen och får tillslut en snilleblixt, kvällen innan så kommer jag ihåg att Milo mitt i natten ställer sig upp och stänger av en jobbig röd knapp som lös, den jobbiga röda knappen såg jag då var knappen till varmvattenberedaren, det stod även Water heater under knappen så där började jag ju undra lite vad killen tänkte med. I stunden hade jag lust att låta den där jävla knappen vara av så att när Milo sen kom hem från jobbet och skulle ta en dusch så skulle han få känna på kalldusch, men snäll tjej som jag är så lät jag bli.
 
Har börjat med att jobba morgon nu och kommer göra det hela Mars så är i stort sett levande död just nu, har inte varit vaken såhär tidigt på minst en månad. Får se om jag överlever detta.
 
Hoj så länge! /Issakissa
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0