15.03.2014

 
Lördag denna vecka med, jobba denna lördag med. Stötte såklart på fullisar på vägen hem, dock inte lika härliga fullisar som förra helgen. När jag klev på bussen var bakre delen av bussen fylld med baguetter (folk från frankrike, tänkt ur resten själv). Och jävlar vad dom lät, tur att det var på franska och inte ryska, bussen fylldes alltså med ett högt surrande brus av de fulla baguetterna. Idag var även andra gången jag höll någon typ av konversation med en full och glad karro. Hon har ju turen att kunna gå ut på helgen som vanliga människor. Hon hade precis kommit hem från bargatan, och även den här gången var samtalsämnet Milo och hur underbar han är, fick nämligen höra det förra helgen också. Tur att jag och karro delar på allt, då även Milo till en viss gräns.
 
Ikväll ska jag ut och käka middag med jobbet, vi ska gå på en restaurang i Mellieha som ligger högst upp på ön, kollade på kartan och undrade om min kollegor va dumma i huvet, det ligger liksom högst upp på Malta, och vi bor nästan längst ner på ön. Men sen insåg jag att Malta är minimalt och att det egentligen bara tar 30 min med taxi från ena sidan ön till andra. Efter det är tanken att vi alla ska ut, får se hur länge jag följer med, jag ska ju upp och jobba 08 imorgon med, men ingen har dött av lite sömnbrist så vi får helt enkelt se.
 
Hoj så länge! /Issakissa
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0