18.03.2014

 
Igår var det St. Patrick's day, någonting malteserna tydligen firar ordentligt. Jag och karro gick och funderade på varför malteser firar den här dagen, men fick förklarat av min malteskollega att det bara är en ursäkt för dom att dra till med fest, vilket jag inte klagar på! 
 
Först var det inte tanken att jag skulle ut, men när jag förstod vilken jävla fest det skulle bli så kunde man ju inte stanna hemma. När jag kom hem från jobbet så ser jag hela Spinola Bay täckt av ett folkhav. Bilden ovanför är gatan upp till lägenheten, var tvungen att ta en omväg för att kunna komma hem. Folk var fulla och glada, sprang runt med gröna hattar och hög musik dunkade bland folkmassan, och det här var redan klockan fem.
 
Kvällen vart lyckad, och det är helt underbart hur en måndag helt plötsligt förvandlades till en lördag x10. Är alldeles för bakis för att skriva klart det här inlägget, bestämt mig nu att det ska ta ett tag innan jag jobbar bakis igen, är fan segt att göra det tre dagar i rad.
 
Hoj så länge! /Issakissa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0