24.03.2013

 
Orkar inte att helgen redan är över. Och när jag tänker efter så gjorde jag inte speciellt mycke vettigt under min lediga helg.
 
I fredags efter jobbet så gick jag i stort sett hem och slocknade. Milo hade gjort jättegod middag, så vi käkade lite och efter det skulle Milo sova några timmar innan han skulle iväg och jobba. Och med tanke på att vi inte har något internet i lägenheten så tänkte jag att jag lika gärna kunde gör honom sällis och slagga nån timme ("om jag kan somna" tänkte jag), såklart jag kan somna, varför trodde jag annat? Så vi somnade vid åtta och sen vaknade jag igen klockan tolv morgonen efter. Jag sov alltså i 16h i sträck. Hur det är möjligt? Ingen aning.
 
Min lördag är inte så mycket att prata om, var väl en av dom tråkigare dagarna tillsammans med mannen i min vardag. Fick iaf min favoritfrukost på Olé, vi tog även en fikapaus på The Compass och sen vart det lite men dyr shopping. Kvällen däremot vart en av dom roligare, jag och karro bestämde oss för att gå ut och som alltid så har jag alltid som roligast när jag går ut med karro. Typ såhär vart kvällen,
 
Kvällen börjar någonstans runt tolv, då hamnar man oftast på antingen Native eller Bacco. Igår vart det Bacco, vi beställde in två cider och två tequilla shots var. Med tiden så fylldes Bacco med mer och mer folk, tillslut stöter vi på en av mina kollegor som drar med oss till sitt bord. Där sitter min andra kollega och ett gäng folk. Vi hängde med dom ett tag, följer med karro som skulle ragga på den snygga bartendern, jag stannade ett tag och snackar med en snubbe som bott här i 4 år, låter helt sjukt länge för den här lilla ön. Folket vid bordet beställde in en shotbricka, sen blev det var sin B42, några svenskar vi känner kommer till Bacco, jag och karro dansar salsa på Native, går och raggar lite mer på bartendern, dansar i folkmassa på Shadows, gör premiär på qlick (vilket antagligen blir första och sista gången), tillbaks till Shadows där vi träffas Placedo the Salato, dansar massor och här är klockan helt plötsligt 5 och det är dags för bästa fyllepizzan, på vägen hem fick vi sällis av världen goaste göteborgare och en annan svensk, dom bjöd med oss på efterfest, men klok som jag är så tackade jag nej och gick hem.
 
PS. JAG HAR BOKAT FLYGBILJETTER HEM (!!!) ÅKER TILL SVERIGE 24e - 29e APRIL (!!!) DS.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0