31.03.2014

 
Låg hemma från jobbet förra veckan och var sjuk, hade feber och mådde allmänt bajs. Nu har jag återhämtat mig från det och är tillbaks på jobbet från att ha haft helg.
 
I lördags var både jag och Milo lediga, sjukt ovanligt att Milo är ledig på en lördag med tanke på hans jobb men förra veckan vart det iaf lyxledigt. Så på lördagen så segade vi i sängen ett bra tag innan vi tog oss iväg och åt frukost, efter frukosten hade vi inget planerat för dagen så nånting var vi tvugna att hitta på. Och på senaste tiden har jag gnällt på Milo en del om att han är så jäkla tråkig och speciellt nu när vi inte har något internet hemma, nu när vi måste umgås och prata när vi väl är hemma så blir vi otrolig osociala så fort vi går och tar en fika på ett stället med gratis wifi. Så det han föreslog var att vi skulle gå till närmsta busshållsplats och sen hoppa på första bussen som kom, så det va de vi gjorde. Vi hoppades på att bussen mot Msida skulle komma och tur som vi hade så var det den som kom först. Så i lördags vart det en heldag i Msida, Maltas gamla huvudstad. Vi chillaxade på en parkbänk med världens utsikt, strosade runt i staden en stund och tog även en fika på ett jättemysigt ställe som även hade världens utsikt. Efter det strosade vi runt lite till och sen avslutades utflykten med att kolla solnedgången, efter det tog vi bussen hem. Vart kul omväxling från att annars gå och shoppa som jag brukar göra på mina lediga dagar, sen är det kul också hur man helt plöstligt kan känna sig som en turist på ön man bott på i snart 1 år!
 
Hoj så länge!  /Issakissa
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0